Hjemmekontor i flere private boliger

Standard
Hjemmekontor i flere private boliger

Det er ikke kun på arbejdet at kontorindretning er blevet aktuelt. Idag har flere og flere på arbejdsmarkedet ugentlige hjemmearbejdsdage, hvilket sætter større krav til vores indretning af hjemmekontoret i vores bolig. Hvis du overvejer et kontor i hjemmet, er der flere ting som du skal være opmærksom på. Bl.a. er der generelle regler i forhold til arbejdsrum og så er der hele udfordringen med indretning og kontormøbler. Sidstnævnte er ofte en smagssag men vil du have inspiration til indretningen, kommer vi snart med et indlæg der går mere i dybden med indretning at en funktionel hjemmearbejdsplads.

De generelle krav til arbejdsrummet

Før du overhovedet tænker indretning, er det vigtigt at du sætter dig ind i de generelle regler i forhold til hjemmearbejdsplads. Det er nemlig sådan at der idag er nogle regler som skal være opfyldt, hvis du skal have arbejdsrummet godkendt som hjemmekontor. Vi anbefaler at du tager et nærmere kig på Arbejdsmiljøviden hvor du kan se reglerne for rummets størrelse, hvilke personalefaciliteter der skal være til rådighed og der findes også nogle gode råd om indretning af kontor.

Råd om indretning med møbler

Noget af det vigtigste er at udnytte rummets størrelse optimalt og hvis der er noget som tager plads, så er det kontormøbler. Undgå derfor at have møbler i rummet som du ikke bruger i arbejdsmæssig forstand, da det også er vigtigt at have luft omkring så når man arbejder. Forsøg at finde de rigtige kontormøbler som matcher kontoret. Vælg også et skrivebord eller hæve- sænkebord så du kan få variation i dine arbejdsstillinger. Det samme gælder kontorstole hvor vi anbefaler at du vælger én med flere indstillingsmuligheder og som giver god støtte til især ryggen. Udover møblerne skal du også have købt nogle kontorartikler hjem, så det bliver nemmere at arkivere og opbevare dine ting og papirer.

Opsætning af IP-telefoni og internet

Sidst men ikke mindst er det vigtigt at du får en god opsætning når det kommer til telefon og internet. Har du en arbejdsgiver, kan du med stor sandsynlighed få dette betalet af virksomheden og her kan vi anbefale IP-telefoni og en hurtig internetopkobling, hvis meget af dit arbejde foregår online. Der findes idag flere internetudbydere og det kan være en jungel at finde frem til den rette leverandør. Forsøg derfor at kigge på de mange prissamligningssider, hvor du hurtigt kan få et overblik over de mange fordele som hver udbyder har samt tilbud.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *